Bemutatkozott az elektromos Nissan Leaf Rohamosan növekszik az elektromos autók szegmense Lamborghini A Magnufuel eszköz ­Nem hittem benne, de most 30%-kal kevesebb az üzemanyag fogyasztásom. AUTÓK RÉGEN ÉS MA.-ÉV AUTÓI VETERÁN AUTÓK GruppenLotto.: Veterán Autócsodák Csajka Gaz 13

2011. december 23., péntek

Veterán Autócsodák Csajka Gaz 13




Kezdőoldal
- - - - - - - - - - - - - - - Régi járművek
NYOMÁBAN

- - - - - - - - - - - - - - - Megmenthető
veteránok

- - - - - - - - - - - - - - - Eladó Veteránok
- - - - - - - - - - - - - - - Veterán Autó Klubok, elérhetőségek
- - - - - - - - - - - - - - - Partnerek
- - - - - - - - - - - - - - -
Veteránautó típusismertetők
Csajka GAZ 13
Csajka GAZ 14
- - - - - - - - - - - - - - -
Moszkvics 403
Moszkvics 407
Moszkvics 408
Moszkvics 412
Moszkvics 426
Moszkvics 2140
- - - - - - - - - - - - - - -
Skoda Felicia Cabrio
Felicia Super Cabrio
Skoda Octavia Super
Skoda Octavia kombi
Skoda 1000Mb
Skoda S100
Skoda S110R Coupe
Skoda 105 S

- - - - - - - - - - - - - - -
P70
P70 Coupe
- - - - - - - - - - - - - - -
Polski Fiat 125
- - - - - - - - - - - - - - -
Trabant P50
Trabant 601
- - - - - - - - - - - - - - -
Tatra603
- - - - - - - - - - - - - - -
VAZ 21011
VAZ 2103
- - - - - - - - - - - - - - -
Velorex
- - - - - - - - - - - - - - -
Volga M21
- - - - - - - - - - - - - - -
Warszawa M201
- - - - - - - - - - - - - - -
Wartburg 312
Wartburg 353
- - - - - - - - - - - - - - -
Zaporozsec 968M



Csajka Gaz-13 modellek
 
Eladó Veterán Autócsodák
Csajka GAZ 14


Egy kis ízelítő...
Csajka GAZ 13 1976

Polski Fiat 125 1969

Skoda Felicia Cabrio 
1960

Trabant P50
 1962

Moszkvics 407 1962

Skoda Felicia
Super Cabrio 1961

Volga M21 1967


Veterán Autócsodák Csajka Gaz 13

Csajka GAZ 13
Gyártás éve:1963
Gyártási időszak:1959-1981
Restaurálás időpontja:2003-2007
Műszaki Adatok (forrás AM. 1993/16, tulajdonosok)Nyolchengeres, 90 fokos hengerszögű,
V-elrendezésű, négyütemű benzinmotor. Lökettérfogat: 5506 cm3
Sűrítés: 10:1
Legnagyobb teljesítmény: 195 LE 4400/min.
ErőátvitelTengelykapcsoló: automatikus, hidraulikus.
Sebességváltó: automatikus, háromfokozatú, bolygóműves, kapcsoló a szerkényfalon
FelépítésSzekrényes alvázkeret hossztartókkal és keresztmerevítőkkel. Négyajtós, nyolcüléses kocsiszekrény

Első kerékfelfüggesztés: független, háromszög kereszt lengőkarokkal, csavarrugókkal, teleszkópos lengéscsillapítókkal, kanyarstabilizátorral

Hátsó kerékfelfüggesztés: merev tengely hosszanti félelliptikus laprugókkal, keresztstabilizátorral

Kormánymű: csigás-görgős rásegítővel
Fékrendszer: kétkörös hidraulikus, depressziós rásegítővel

Kerekek: 8J-15
Gumiabroncsok mérete: 8,20-15
Méretek, TömegekTengelytáv: 3250mm
Nyomtáv elől/hátul: 1540/1530mm
Szélesség: 2000mm
Magasság: 1560mm
Fordulási körátmérő: 14,6m
Saját tömeg: 1800 kg
Csomagtartó térfogata: 600 liter
MenetteljesítményekLegnagyobb sebesség: 160 km/h
Fogyasztás: 18 liter/100 km
Csajka GAZ 13Csajka GAZ 13
Csajka GAZ 13
Csajka GAZ 13
Csajka GAZ 13
 

Régi, megjelent írások...

Típustörténet (forrás AM. 1993/16)
1958-ban a Brüsszeli Világkiállításon a Szovjetunió standjának megkülönböztetett emelvényén egy amerikai stílusjegyeket magán viselő, robosztus autó vonzotta magára a látogatók tekintetét. A korabeli (tengerentúli divatnak megfelelően kétszínű festés, szárnyas hátsó kialakítás és rengeteg króm tette látványossá az akkor debütáló Csajkát. Az amerikai autókat jobban ismerők azonnal felfedezhették a Packard 400-as családdal való rokon vonásokat, amelyek a későbbi apróbb finomítások során még egyértelműbbé váltak. Nem véletlen a hasonlóság, hiszen a Csajka (Sirály) annak a Gorkij Autógyárnak a legfiatalabb gyermeke volt, amely a háborús segélyprogram keretében sajtolószerszámokat (a 180-as típusét) kapott a Packardtól, megteremtve ezzel a reprezentatív ZISZ 110-es típust. Ebben az esetben azonban a tervezőket csupán "megihlette" a tengerentúli gyár 400-as szériája.
A Sirály megjelenésével a szovjet autóipar legelső kategóriája kettévált, a ZISZ-t követő ZIM (GAZ-12) után a GAZ-13-as mellett egy hasonló felépítésű, de annál még gazdagabban felszerelt, hosszabb és 7 literes motorral épített ZIL szélesítette a reprezentatív típusok körét. A ZISZ-hez hasonlóan a ZIL-t és a Csajkát is gyártották nyitott (integetős) változatban, ezek a felhúzható vászontető mellett el voltak látva egy közbülső kapaszkodó korláttal, amely a kézzelfogható funkciója mellett a megbontott karosszéria merevítését is szolgálta.
A Brüsszelben bemutatott kétszínű festés 1962-től tűnt el, ködlámákat kapott az új modell, módosítottak a frontlemez kiképzésén és az irányjelzők romáján is. A választható színek fekete, fehér, almazöld és középbarna voltak. Ez utóbbi két variációból igen keveset gyártottak, jelentőségük mindössze abban állt, hogy elhitessék a világgal, ezek az autók igenis az átlagpolgár részére készültek. A típust gyakorlatilag minden változtatás nélkül gyártották 1981-ig, megőrizve ezzel a negyvenes évek technológiai színvonalát a közelmúltig.

Csajka Gaz 13 - 2

Csajka GAZ 13
Gyártás éve:1976
Tulajdonosok száma:3
Restaurálás időpontja:2003
Megtett km:felújítás óta 12000 km
Gyártott darabszám:3200 darab
ez a 2661.
  
Motor feltöltési adatok 
Motor:8 l
Seb. váltó és dif. mű9,6 l. - 2,2 l
Kormányház:0,6 l
Fék és tengelykapcsoló:0,3 l
Hűtő:22 l
Üzemanyagtartály:80 l
Csajka GAZ 13Csajka GAZ 13
Csajka GAZ 13
Csajka GAZ 13
Csajka GAZ 13
A Sirály nyitott karosszériával (forrás: AM. 1961. augusztus 15.)
A Gorkiji Autógyár impozáns modellje a "SIRÁLY" amely limousine kivitelben, vagyis csukott karosszériával korábban osztatlan sikert aratott a világ legkülönbözőbb országainak nagy kiállításain, már megszokott jármű az utakon. Most azonban született egy új változat: a SIRÁLY cabriolet, amely mint prototípus ezen a nyáron került bemutatásra Moszkvában.
A 6 üléses nyitott modell épp olyan szerkezeti elemekből áll, mint hírneves testvére, csupán az utastér belső kialakítása és természetesen a karosszéria tetőrésze változott. A kocsi orrában tehát a cabriolet-nél is a nyolchengeres, 90 fokos hengerdöntésű, 195 lóerős felül szelepelt V motort találunk, amelyhez automatikus erőátviteli szerkezet - folyadékos nyomatékváltó és planétás fogaskerék-rendszer - tartozik.
A reprezentatív SIRÁLY modell mindkét változata egyébként 160 km/h sebességet ér el.
www.veteranautocsodak.hu © 2007-2011 Minden jog fenntartva!
 

Nincsenek megjegyzések :