Bemutatkozott az elektromos Nissan Leaf Rohamosan növekszik az elektromos autók szegmense Lamborghini A Magnufuel eszköz ­Nem hittem benne, de most 30%-kal kevesebb az üzemanyag fogyasztásom. AUTÓK RÉGEN ÉS MA.-ÉV AUTÓI VETERÁN AUTÓK GruppenLotto.: az "Év autója":Nuna-napautók:C5 "by wire":magyar fejlesztésű...!FIAT-Suzukik:

2011. február 27., vasárnap

az "Év autója":Nuna-napautók:C5 "by wire":magyar fejlesztésű...!FIAT-Suzukik:


Extra mellékjövedelem! A részletekért kattintson ide:
http://netprofit.uw.hu/index.php?ref=6fbae2 

 Röviden arról, hogy mi található itt:

Autós érdekességek és újdonságok, a jövő számára tervezett járművek vagy legalábbis kísérletek. Próbálok azok számára is érdekességeket ajánlani, akik nem csak a szériaautók szerelmesei, és más járműveket, különlegességeket is röviden bemutatni.
A vonatkozó információkat, gyűjteményemet alkalomszerűen fejlesztem. Építő jellegű ötleteket szívesen látok e-mailben! 

 Autós hírek válogatva

az "Év autója":
2008-ra a FIAT 500-ast szavazták meg az Év autójának, elég nagy fölénnyel a 2. helyezett Mazda 2-es előtt! A kisautó töréstesztje 5 csillagos, 7 légzsákos szériában (térdlégzsákkal), és minden motorverziója teljesíti már az Euro 5-ös szabványt.





a legnagyobb sztárok autója - Bugatti Veyron:
A világ talán legdrágább autója a 16.4-es jelű Bugatti, nettó 1 millió euróért. De nem is azonnal, mivel rendelés után kb. egy évig kell rá várakozni. Hatalmas étvágya ezen a szinten szót sem érdemel... Az 1001 LE és a 408 km/h-s csúcssebesség eléréséhez - ami rekord a szériaautóknál - egy külön kulcs is szükséges.

Extra mellékjövedelem! A részletekért kattintson ide:
http://netprofit.uw.hu/index.php?ref=6fbae2 




mopedautók:
Bár többféle nevük is van, mint ahogy a besorolásuk sem könnyű. Minden esetre négykerekű, praktikus járművek kis helyigénnyel - szabadidőre vagy akár haszonjárműnek is. Vannak rajongói az itt látható Aixamnak (kiváló motorral), a Ligier-nek (csendes) és a Virgónak is (olasz motorokkal). A szükségessé vált B1 kategória kidolgozása hosszabb előkészítés alatt áll, és 2009-re várható. A jogi részleteibe nem kívánok belemenni, de most ajánlatos nagyon körültekintően vásárolni!




keleti népautók:
A Dacia Logan a Renault technológiájával épült, és strapabíró, luxusok nélküli népautónak készült. A költségcsökkentés céljából régebbi típusok alkatrészeit találhatjuk meg. Romániában, majd Moszkvában és Indiában készül, azaz világszerte. SUV-kinézetű lesz a Steppe. "Új kollekció" jön: más kárpittal, szőnyeggel, jobb felszereltséggel. A legerősebb az új 1,6-os Renault-motoros: 105 LE-t, 10 mp-es gyorsulást tud. (Több autógyár példaképnek tekinti a Logan kifejlesztését. A VW a válaszát egy brazíliai népautóval 2008-ra időzíti.)


az "Év kabriója":
Az idei "Év kabriója"-győztes az Opel GT. A 2 literes, turbómotoros GT 264 LE-t tud és 5,7, mp-et 100-ra. A díjat letisztult formáiért, attraktív külsejéért kapta. Sportos, roadsteres megjelenésű, hátsókerék-meghajtással, rövid és gyors váltóval. Átlagfogyasztása: 9,2.


Aston Martin:
A Vanquish S egy frissített modell, 6 literes, 12 hengeres motorral. Verseny-változata 600 LE-s, 4 mp alatt gyorsul 100-ra, ebből utcára csak néhány db kerül.







új Suzukik:
Itt a Splash: modern, fiatalos külsővel rendelkező városi autó, Esztergomból. A két benzines kisebbike 3 hengeres, 1 literes, míg az Indiában készülő dízel 1,3-as, és 4,5 liter fogyasztású. A biztonságra ügyelnek többek között szériában 6 légzsákkal, valamint lábvédő pedálokkal. Csomagtartója lehetne nagyobb is.... A készülő autók legnagyobb része exportra megy. A Genfi Autószalonon bemutatásra kerül emellett a Suzuki Kizashi tanulmány és az A-Start nevű koncepcióautó is.




A (közel)jövő ill. a fantázia járművei

Opel Trixx:
Valóban trükkös városi tanulmányautó: erről egy, arról kétajtós, az ajtókat villanymotorok működtetik síneken. A hátsó ülés pedig felfújható és leereszthető. Az utasteret átalakítva szép csomagtér alakítható ki. Turbódízel motorja 1,3-as, az autó Opel-Fiat közös fejlesztés eredménye.

Peugeot Moovie:
A tanulmányautót egy fiatal portugál tervezte két személyre, elsősorban városba. Két keréken és két gömbön nyugodva, mozgékonyan irányítható. Környezetbarát, hatalmas üvegfelületekkel.



Trike-ok:
Sokféle háromkerekű, azaz trike-kísérlet után most a VW-ék GX3-asa látszik hamarosan megvalósulni, ha az engedélye is rendben lesz. A stabilitással még gondok vannak. A 125 LE bőven elég az ultrakönnyű géphez: 5,7 mp alatt 100-on van.



Nuna-napautók:
Holland műszaki egyetemisták által tervezett napelemes autók, egyedi példányok. Az ausztráliai világbajnokságon a Nuna 2 fölényesen első lett, és gyorsasági világrekordot ért el kategóriájában. További információk a legújabb változatáról és a csapatról: Nuon Solar Team



C5 "by wire":
A Citroen az ESP nevű programja keretében nagyon sokat ad az elektronikai fejlesztésekre, a biztonság érdekében. Ezek egy része megjelenik a C5-ösben. Pedál és hagyományos kormánykerék nincs, a vezetés egy repülőéhez hasonlít. Kétoldalon gázkar, mely a sebességtartó automatika működésével el is engedhető. Kétoldali a fékgomb is. A jóhoz könnyű (lenne) hozzászokni.... A teljes fejlesztési eredmények még csak jó 10 év múlva élvezhetők.

magyar fejlesztésű...!
Növényi olajjal vagy alkohollal, illetve városban napcellákkal töltött akkuval jár majd az első hazai alternatív autó! Alacsony fogyasztás, kis fenntartási költség remélhető tőle. Abban is nagyon különleges, hogy a tervek szerint a 6 személyes, családi Duo könnyen szétszerelhető lesz két darab 3 személyes Solóvá, a hétköznapi használathoz. Az Antro cég prototípusát 2007. végére várhatjuk.





-okról, nem csak -osoknak


Mivel -om van, nem hagyhattam ki, hogy egy rovatot ne nyissak a FIAT-csoport tiszteletére. Egyébként fiam is örökölt valakitől "autó-gént", pedig nem is járt autogén tréningre...

a Bravo 2-es szériája:
Remek a design, tetszetősek a formák. (Felelevenítették a régi piros FIAT-emblémát is!) Jó zajszigeteléssel, csendes járású, de a futómű kapott kritikát is. A gödörből már kijött a gyár, és nagyon igyekeztek itt is - de az új Bravo nem kimondottan olcsó...








Linea:
Klasszikus formák, tágas utastér: családoknak ajánlott. Nagyszerű kormányozás, futómű, csendes autó. A motorválasztékból talán az 1.4-es turbó benzines a legjobb. Keleti országok gyártják majd, elsősorban keleti, ázsiai piacokra.




3. generációs Punto:
2005. nyarán indult a Grande Punto. Giugiaro-forma új orr-résszel, elegáns és sportos. Hosszabb és magasabb is elődjénél. A németektől "Arany kormánykerék" díjat kapott, törésteszten eredménye 5 csillagos. Új motor az 1,6-os 120 LE-s TD. Összesen 4 dízel és 2 benzines van a kínálatban. Az előd-Punto is kapható még, Classic néven.




új FIAT 500-as:
A régi 500-as retró-változatát Lengyelországban gyártják, nagy kereslet várható. Belül egyszerű, de a nagy üvegtető révén hangulatos. Motorválaszték: 1.1-es és 1.3-as. Exkluzív változata 155 LE-t tud, kb. 200 km/h-val, futómű megerősítésével és stabilizálással! Az Év autója díjról ld. fent.



FIAT-Suzukik:
Hazánkban gyártanak több, belsőleg azonos verziót 2006-tól! Az olaszoknál FIAT Sedici, Európában Suzuki SX4 névvel, de az Arena és a Lancia Aerio nevek is nagyon hasonló, sportos szabadidő-terepjárót (SUV) takarnak. Az 1,9-es TD motor FIAT fejlesztésű, a benzinmotorok a Suzuki munkái. A négykerék-hajtás technikája a Subarutól ered. Néhány országban kapható már a FIAT-verzió is.




Extra mellékjövedelem! A részletekért kattintson ide:
http://netprofit.uw.hu/index.php?ref=6fbae2 

Azoknak, akik nem a földön járnak

Gibbs Aquada:
Angol tervezésű kétéltű jármű. Nem esik kétségbe, ha a vízparton megcsúszik: egy gombnyomásra átalakul vízi körülményekre, ahol 55 km/órára képes. A Land Rover benzinmotoros, vízsugár hajtóműves jármű az elődjeivel szemben nem szervízigényes. Hárman tudnak egymás mellé bemászni, középre a vezető.

Autogiro:
Másként csavarszárnyas repülőgép, mely a helikopter őse egyben. Egy angol pilóta célja, hogy körberepülje ilyennel a földet - Guinness rekord gyanús! További információk róla, képek elérhetők ezen a címen.






Sea-Doo:
A legkedveltebb magyar jet-ski márka. Egyszerű kezelhetőségével és modern anyagok használata révén hódit. Gyártója a híres Bombardier cég, mely repülőgépeket is gyárt, és részt vett pl. a Euro Tunnel építésében.

SpaceShipOne:
A világ első magán űrrepülője a brit Virgin cégé. Hordozója 15 km-ig viszi fel, ott leválik. Kétszer teljesítette túl a 100 km-es magasságot. Terv: néhány éven belül magánszemélyeket repítenek majd.







Dragon Eye:
Könnyű mikro-robotrepülőgép. Amerikában több sikeres próbarepülést teljesített már. Érzékelőkkel, GPS-szel és videokamerával is ellátott, egy város környezeti megfigyelésére kiváló. Kb. 1 órát tud a levegőben lenni, 80 km/h körüli a max. sebessége. Persze katonai célú változat fejlesztése is folyik.

"VASH" - a bionikus delfin:
Rob Innes építette meg egy álmodozó szörfös tervét. A jármű 5 vezérlőpanel révén a delfinhez hasonló mozgást tud produkálni: kiugrik, rövid ideig víz alatt is bírja. A műdelfin közel 50 km/h-val siklik a vizen, eredeti benzinmotorja 110 LE-s, de már több modell is készül. Több ezer megrendelője van, sőt a vevők egy készlet felhasználásával is kialakíthatják majd saját járművüket!




Extra mellékjövedelem! A részletekért kattintson ide:
http://netprofit.uw.hu/index.php?ref=6fbae2 

Nincsenek megjegyzések :