Már nem lehet kétmillió alatt új autót kapni
Vida János|[origo]|2011. 07. 26., 14:16|Utolsó módosítás:2011. 07. 26., 19:54|
Címkék:Chevrolet Spark, Citroën C1, újautó-piac, autós olvasnivaló, autóipar, újautó-értékesítés, Suzuki Splash,Dacia Logan, Dacia Sandero, Fiat Panda, Kia Picanto, Renault Clio, Renault Thalia, Renault Twingo, Suzuki Alto,Citroën, Chevrolet, Renault, Fiat, Dacia, Suzuki
Ez a cikk 349 napja frissült utoljára. A benne szereplő információk a megjelenés idején pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek. Ha a témához kapcsolódó frissebb cikkekre kíváncsi, válasszon az alábbiak közül:
Három Renault, két Suzuki és két Dacia is található a nálunk kapható legolcsóbb új autók között, legbarátibb árcédula ezúttal egy Dacián található, de a legjobb ár/érték aránnyal jelenleg a Suzuki miniautója, az Alto dicsekedhet.
Régen a Swift volt a legjobb vétel, most egy másik Suzuki vette át a helyét
Az év eleje óta nem történ nagy kavarodás a hazánkban kapható tíz legolcsóbb autó között, sajnos azonban a lélektani határnak számító kétmilliós küszöb alá már egyik importőr sem tudott árat kalkulálni, viszont egy rámenős alkulval még mindig nem lehetetlen, hogy kétmilliónál olcsóbban jussunk új autóhoz. A korábbi listánkhoz képest az új Kia Picanto számít újdonságnak, ráadásul az egyik legjobb választás a konkurenseinél jóval hosszabb garanciájával, bár ár/érték arányát tekintve mégsem ez a legjobb vétel.
Az alábbi összeállításunkban már majdnem 2,1 millió forint a legolcsóbb új autó, míg a tízedik még mindig nem több 2,4 millió forintnál. Ezúttal azonban nem csak a szimpla akciós, "vevőcsalogató" árakra voltunk kíváncsiak, hanem azt is megpróbáltuk kideríteni, hogy a meglehetősen szerényen felszerelt alapmodellek közül valójában melyik a legjobb vétel ár/érték alapján.
10. Suzuki Alto 1.0 GLX AC - 2 399 000 Ft
Az Alto nem a legolcsóbb Suzuki, de Gulyás kollégának tetszett
A korábbi összeállításunkhoz képest egy kicsit megváltozott a Suzuki árlistája, hiába a jubileumi huszadik év alkalmából meghirdetett akció, azért drágábbak lettek a modellek. A legkisebb Alto kerek százezer forinttal drágult, de még ez sem teszi riasztóvá. Elsősorban egészen kellemes menetteljesítményei miatt szerettük, de igazából a felszereltsége sem rossz. Ebben már van alapáron légkondicionáló, CD-s rádió és négy légzsák, elektromos ablakemelő, de akár Isofix gyerekülés rögzítési lehetőség is. Vidám színekben kapható, de sem formailag, sem műszaki megoldásait nézve már nem veszi fel a harcot az új Kia Picantóval.
9. Renault Clio Campus 1.2 Authentique - 2 340 000 Ft
Kicsit öreg már a Clio Campus
A kis Clio igazi kakukktojás ebben a mezőnyben, hiszen ez már egy nagyon régi modell utolsó próbálkozása. Sem a méreteivel, sem a felszereltségével nem vehet le minket a lábunkról, a formája is nagyon belesüllyed az utcaképbe. Túl átlagos tehát, amelynél csak arra lehet hivatkozni, hogy már egy kiforrott modell. Talán az szólhat még mellette, hogy Renault Crédit Prémium Plus finanszírozás esetén még 150 ezer forint kedvezményt kap az ügyfél, valamint a garancia is négy évre növekszik. A franciáknál sok modellre van ilyen akció, így találunk ott jobb vételt is.
500.000 Ft havonta! Érdekli ? Kattintson ide: http://netprofit.uw.hu/index. |
8. Picanto 1.0 LX Cool - 2 299 000 Ft
Az új Picanto tesztünkben is bizonyított
A lista legizgalmasabb darabja az új Picanto, amely nem is olyan régen aratott sikert a szerkesztőségünkben. Lendületes forma, kiváló menettulajdonságok, és egy egészen baráti fogyasztású motor. Némi feláraért még a felszereltsége is rendben van, miközben az utastér hangulatára sem lehet panasz. Kiváló városi kisautó, amely a hét év garanciával alaposan feladja a leckét a vetélytársaknak.
7. Fiat Panda 1.2 Actual - 2 290 000 Ft
A Panda alapára nem túl magas, de túl sok extráért kell fizetni
Egy Fiatnak mindenképpen helye kell legyen egy ilyen listában, de a Panda már csak a középmezőnybe fér be. Sajnos a kissé lenyomott akciós ára ellenére sem nagy vétel, ugyanis nagyon sok mindenért még pluszban fizetni kell, még a hátsó ablaktörlő és a fejtámla is feláras. A 2,5 milliós Dynamic-változat már jobb vétel, de még abban is feláras a légkondicionáló (230 ezer Ft). Az 1,2-es motor kellemes darab, de nem mutat semmi rendkívülit.
6. Citroën C1 1.0 Spot 3 ajtós - 2 260 000 Ft
Az ötajtós változat felára 115 ezer forint
A C1-es minden főbb elemében megegyezik a Peugeot 107-tel és a Toyota Aygóval, de a másik két testvért nem akciózzák ennyire, így nem kerülhettek fel a listára. Csak háromajtós karosszériával kerül ilyen kevésbe, a plusz két ajtó még 115 ezer forint. A Toyotától származó egyliteres háromhengeres benzinmotor jó ajánlólevél, bár fogyasztásban nehezen hozza az elvárható szintet. Érdekes még, hogy a felszereltsége foghíjas, de 199 ezerért már ESP-t is lehet hozzá vásárolni. Alapból nincs benne központi zár, kormányállítási lehetőség, vagy rádió, de igazából eggyel nagyobb felszereltséggel sem bombavétel.
5. Suzuki Splash 1.0 GC AC - 2 253 000 Ft
A Splash a Wagon R utódja, de annál sokkal jobb autó
Fél éve még pont kétmillió forint alatti áron vezette a listánkat, most viszont csak a középmezőnybe fért be, ráadásul ez az akciós modell is csak kereskedői maradékból érhető el, importőri szinten már nem létezik. A huszadik jubileum alkalmából így is akciós, de mégsem annyira meggyőző ez az akció, hiszen gyenge felszereltségével alig olcsóbb, mint az Alto. Motorisztikusan az 1,2-es motor jobb választás lehet, míg a felszereltség terén inkább az eggyel jobb GLX kivitel lehet a nyerő. Egyliteres motorral ugyan már 2,5 millió forintnál is drágább, de cserébe benne vannak az alapvető extrák.
4. Chevrolet Spark 1.0 Base - 2 149 000 Ft
A Spark alapfelszereltsége puritán, cserébe tele van légzsákokkal
A Chevrolet legkisebb modellje az Alto vetélytársa is lehetne, de valójában a Suzuki Splash és a Kia Picanto (Hyundai i10) lehet a fő konkurense. Év eleje óta ez is minimálisan drágult, de még mindig jó vételnek számít. A felszereltsége továbbra is egy rejtély, hiszen az alapváltozatban nincs központi zár, állítható kormányoszlop, vagy belső világítás, miközben hat légzsák széria. A Spark esetében is kellemes emlékeket őrzünk a kis egyliteres motorról, de a felszereltségi szintek közül inkább egy-kettővel magasabbat érdemes választani.
Gyakorlatilag a cikk megjelenésekor értesített minket a Chevrolet a Spark kampányáráról, amellyel a kilencedik helyről beugrott a negyedikre. 2,15 millió forintért egészen jó vétel a kis Spark, de azért a jobban felszerelt modelleket érdemes keresni, hiszen azok is olcsóbbak lettek.
3. Renault Twingo 1.2 Access - 2 140 000 Ft
A kis Twingo jó autónak számít, de mégsem annyira sikeres, mint az elődje
A Renault legkisebb kisautója eddig több teszten is elnyerte tetszésünket, elég itt az 1,2-es turbós GT változatra, vagy a durván sportos RS-re gondolni. Az alapváltozat ezekhez képest ugyan visszalépés, de mégsem riadnánk el tőle. A Thaliával azonos ára ugyan nem felé húzza a mérleg nyelvét, de ez egy városban sokkal jobban használható szaladgálós kisautó. Kicsit gyenge az alapfelszereltsége, de cserébe vonzó az ára. Ráadásul a Renault Crédit finanszírozással már 1,99 millió forintba kerül és négy év lesz a garancia.
2. Renault Thalia 1.2 Authentique - 2 140 000 Ft
Elsősorban hatalmas csomagtartója miatt lehet népszerű a Thalia
Fél éve még a Daciáknál is olcsóbb volt a Thalia, mára már helyre állt a világ rendje. Az a plusz ötvenezer forint viszont nem rémisztő árkülönbség, talán ezért is vonzóbb lehet, mint a két Dacia. A nagy csomagtartóval megáldott modell mégsem a szívünk csücske, annak idején ugyanis nem nagyon tudott meggyőzni minket. Egyedül az ára vonzó, amely a Renault-s finanszírozással még kétmillió alá is becsúszik, és a garancia is négy évre növekszik. Bár az alapfelszereltséggel igazán olcsó, fél millióval többért lehet nagyon jól felszerelt példányt venni, amit jobban is ajánlanánk.
1. Dacia Logan/Sandero 1.2 Access - 2 090 000 Ft
A Sandero a modernebb Dacia, a Logan kicsit csúnyácska
A román cég eljutott oda, ahová mindig is szeretett volna: ez a jelenlegi legolcsóbb márka a piacon. A Logan már egy kicsit régi, de a Sandero frissebb. Az 1,2-es motor valószínűleg egyikben sem váltja meg a világot, de ez az ár sok mindenért kárpótol. A nem túl igényes anyagokból épített Daciák az elnyűhetetlenség szinonimái lettek, a műszaki egyszerűségük is sokat segít ebben. Bár 2,1 millióért már elérhetők, valójában a 2,5 milliós jobban felszerelt változatot érdemes megvenni, hiszen az alapmodell esetében érhetik meglepetések a vevőt. Ennél ugyanis nincsen szervokormány és belső levegőkeringetés sem. Pozitívum viszont, hogy Renault Crédit finanszírozással 300 ezer forintot spórolhatunk, és 5 évre növekszik a garancia.
Eddig csak az árról volt szó, de ha tovább lapoz, megtudhatja melyik a legjobb vétel!
Nincsenek megjegyzések :
Megjegyzés küldése